Działamy
Projektowa burza mózgów – mapy myśli
Nasz udział w XI edycji projektu poprzedziły już od września wstępne przygotowania, takie jak ogólne zapoznanie z projektem, jego założeniami, hasłem przewodnim. Pracowaliśmy indywidualnie i zespołowo.
Co zawdzięczamy Japończykom? – Lekcja uczniowska
Nasi uczestncy projektu przygotowali i przeprowadzili lekcję uczniowską na temat - Co zawdzięczamy Japończykom?
Trzej Królowie - co o nich wiemy?
Trzej Królowie - kim byli, skąd przybyli. Na te i inne pytania odpowiada w swojej prezentacji jeden z uczestników projektu.
Awicenna i jego wpływ na rozwój europejskiej medycyny i filozofii
Zdrowie fizyczne i stan psychiczny człowieka są ze sobą ściśle powiązane - tak twierdził Awicenna, czyli słynny perski lekarz i filozof, zwany „ojcem nowoczesnej medycyny” i „najsłynniejszym uczonym islamu”. Prezentacja uczestniczki projektu przedstawia jego postać.
Wszystkie szlaki prowadzą do Jerozolimy
Jerozolima w średniowieczu stała się celem nie tylko pielgrzymkowym, ale także wypraw krzyżowych. Jakie to miało skutki dla kontynentu europejskiego? O tym jest prezentacja przygotowana przez jednego uczestnika projektu.
Filozofia bizantyńska i jej wpływ na Europę
Cesarstwo Bizantyńskie to bezpośredni spadkobierca społeczeństwa antycznego. W filozofii bizantyńskiej odnajdujemy trzy podstawowe elementy cywilizacji europejskiej, składające się na jedną całość: hellenizm, prawo rzymskie i chrześcijaństwo. W prezentacji przygotowanej przez jednego uczestnika projektu więcej na temat filozofii bizantyńskiej i jej wpływu na rozwój myśli i nauki europejskiej.
Wpływ Arabów na kulturę i sztukę na Półwyspie Iberyjskim
Islamski podbój Półwyspu Iberyjskiego rozpoczął się w 711 roku. W ciągu siedmiu lat oddziały muzułmańskie opanowały prawie cały półwysep. Rekonkwista, czyli proces odbijania ziem spod władzy muzułmańskiej, ruszyła z Asturii dopiero w drugiej połowie IX wieku. Kampania jednak trwała blisko osiem wieków. Sprawdzamy wpływ Arabów na kulturę i sztukę Hiszpanii.
Szkolny Konkurs Papieski – edycja literacka
Podczas spotkania z przedstawicielami różnych religii i kultur w Delhi w 1986 r. papież Jan Paweł II wygłosił znamienną deklarację:
„Dzisiejszy świat odczuwa potrzebę współdziałania wszystkich religii dla dobra ludzkości, czynić zaś to należy w perspektywie duchowości człowieka. Zebraliśmy się tu dzisiaj – hindusi, muzułmanie, sikhowie, buddyści, dżiniści, parsowie i chrześcijanie – w duchu braterskiej miłości, aby potwierdzić to naszą obecnością”.Szkolny Konkurs Papieski – edycja artystyczna
Podczas spotkania z przedstawicielami różnych religii i kultur w Delhi w 1986 r. papież Jan Paweł II wygłosił znamienna deklarację, a nasi uczestnicy projektu mieli odnieść się do słów papieskich i zobrazować je w formie plastycznej.
Gazetka ścienna „Od Wschodu do Zachodu”
Uaktualniliśmy naszą gazetkę ścienną „Od Wschodu do Zachodu” wykorzystując najlepsze prace konkursowe naszych uczestników projektu.
Szlaki misyjne pierwszych chrześcijan
W pierwszym tysiącleciu świat chrześcijański najbardziej rozwijał się na Wschodzie, dopiero później misjonarze zaczęli docierać na tereny Europy Zachodniej.
Szkolne Slajdowisko – indyjski Ladakh miejscem odpoczynku dla kupców na Szlaku Jedwabnym
Szkolne Slajdowisko poświęcone zostało śladom w naszej zachodniej kulturze buddyjskich mnichów z Ladakhu oraz poznaniu tego regionu jako miejsca odpoczynku dla kupców na Szlaku Jedwabnym. Wiedzą i własnymi doświadczeniami podróżniczymi w tym regionie podzieliła się z nami p. Anna Manczyk.